Dyna Off-Road Harley Davidson.
HARLEY-DAVIDSON
Zelfbouw project afgerond in 1999 "toen de Teutul familie van OCC uitsluitend
hekken stonden te lassen"
Welkom op deze motor pagina, je vind hier foto's en technisch informatie
van deze zeer speciale" Harley-Davidson" zelfbouw.
De motor heeft op de Harley-dag in Breda
in 2000 de eerste prijs gehaald.
Tevens foto's van een redactioneel
stuk van 6 pagina's uit de Big-twin van oktober 2000.
Ook het Noord-Hollands dagblad heeft een
artikel met kleurenfoto's gewijd aan dit project.
De laatste aanpassing die is uitgevoerd is een extra ontluchting van de koppen.
Dit omdat de zuigers van deze
1600 CC stroker
gedurende 120 graden de oliekanalen naar de koppen afgesloten waren.
Hierdoor kon de carterdruk niet naar de klepdeksels en werden de pakkingen er
uit geblazen door de olie en luchtdruk.(2 maal gebeurd)
Tevens is er een Thunderjet geplaatst en was er al direct verschil te
merken in het vermogen en gedrag van de motor.
Op 10-10-2001 heeft de motor op de
testbank van West-coast in Alkmaar gestaan voor een fijn afstelling.
De uitdraai van de test kan je hier bekijken
DYNARUN
Het is nu maart 2002 op dit moment
is de brandstoftank verwijderd om hem van een ander logo te voorzien.
De kunstschilder
Jorg de Vos is op dit
moment een nieuw logo aan het plaatsen.
Op dit moment is
Jorg
de vaste tekenaar van de
STORM strip in de Don Lawrence
Collection.
De motor is vanaf december 2002 elke avond 2 maal bij het programma Cash en
Carlo bij Yorin te zien.
Hieronder staan de eerste foto's van het nieuwe logo met bovenaan het ontwerp op
papier en daar onder de aanvang op de tank.
Het logo tijdens het werk
Klik op de foto en lees de bigtwin
van oktober 2000
|