Startpagina

FXDB Dyna
OFF-ROAD

Technische Informatie

Presentatie van de bouw

Foto,s van de bouw

Foto,s eindresultaat

Noord-Hollands Dagblad

PDF Bigtwin

FXRS

New Beetle

Algemeen:

Eigenaar: Pim de Bruijn
Gebouwd door: Pim
Bouwtijd: 2,5 jaar inclusief proefrit van 1200 km in 1999

Motor:
motorblok02.jpg (11027 bytes)

Merk: Model shovelhead 
Bouwjaar: 1998
Cilinderinhoud: 1600 cc
Carters: Delkron
Vliegwiel: S&S   stroker 4 5/8" 
Cilinders: STD big bore 3 5/8"
Koppen: STD twee bougie=s per cilinderNokkenas: Andrews
Bobine: Niet nodig bij deze ontsteking.
Ontsteking: Morris magnetto 74LDMD Dual plug dual fire onstekking
Carburateur: S&S super G. 52 mm
Luchtfilter: K&N
Uitlaat: Pim,s, elk opgebouwd uit 24 aan elkaar gelaste RVS delen en hoogglans gepolijst.
Primaire aandr: HD 1999
Koppeling: HD met Barnett (kevlar)
Versnellingsbak: HD vijfbak 1999

Frame:

Merk en type: Paugho Fatbob 4 speed swingarm /door Pim,s aangepast en verbreed met 2",                          achterbrugophanging verplaatst ivm vijfbak.
Bouwjaar: 1995
Schokbrekers: Zouden ook schokdoorgevers kunnen heten.
Achterbrug: Pim=s van RVS met inwendige achteras bevestiging.

Accessoires:

Stuur: HD
Rissers: Pim,s
Handvaten: Uit een doosje
Handels: Chroom 1972 tot 1981 models
Koplampen: 4,5" omgebouwd tot 60/55 W halogeen
Benzinetank: HD / Pim=s 14 cm verbreed en verlengt naar framebuis, geplaatst in rubbers en is                    
gemonteerd als een geheel inclusief dash en console.
Zadel: Pim=s en bekleed door Hieke Seinen, ZWAAG Dashpanel: Pim=s en bekleed door Pim=s
Voorspatbord: Pim=s en stukjes H-D fathboy
Achterspatbord: Polyester en door bouwer verbreed met 6 cm op 6 plaatsen in rubber                    
opgehangen.
Accubak: Bigbore accu zit in Pim=s RVS voorspoiler samen met de spanningsregelaar.
Olietank: Pim=s gemaakt van gepolijst RVS
spatbord bev: Ness / Pim=s in verband met verplaatsing naar buiten zijde van frame.
Achterlicht: Pim=s. RVS met highpower led=s
Remlichten: Pim=s. Bullet met 56 led=s
Kentekenplaat: RDW / Pim,s
Forward contr. SJP / Pim,s

Voorvork:

Merk en type: H-D
Lengte: 2"overstock
Balhoofdplaat: SJP
Spuitwerk: Gilling Custom Body en Paint, Blokker / Brembo en Jorg de Vos ( STORM STRIP)
Kleur: Volvo goud

Wielen en remmen:

Voorwiel: Akron 16"
Achterwiel: Akron / H-D naaf 15" met derde lagering.
Achterband: 200 metzeler
Voorrem: GMA Dual caliper
Achterrem: Brembo (niet de spuiter)
Bevestiging: Pim,s

Overige gegevens:

Groot oliefilter als koeling.
Bigbore startmotor
Mig jethelm met zuurstof masker
Voorremleiding door balhoofdplaat
Hi- tech stoterstang huizen

Gebouwd met hulp van:     

                                                 Bob de Bruijn (mijn vader) helaas te vroeg overleden

                                                 Brembo( wel de spuiter, (zie remklauw)) en Wil Gilling, Jan van de Berg, Frank, West-coast Almaar, Jorg de Vos ( STORM STRIP)

                                                 Firma: Allas van Heezen,Kalkhuisaandrijftechniek,